[صفحه اصلی ]   [Archive]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
پست الکترونیک::
انجمن علمی پرستاری ایران::
مشاوران تحقیق کیفی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
:: نحوه ثبت نام
:: راهنمای نگارش
:: درباره نشریه
:: مجله پژوهش پرستاری
نمایه پرستاری
AWT IMAGE
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
روان پرستاری
AWT IMAGE
سامانه جامع رسانه ها
:: جلد 12، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1396 ) ::
جلد 12 شماره 3 صفحات 43-36 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی ابعاد نگرش دانشجویان به مراکز مشاوره تحصیلی
فریبا تباری ، فرشته فدایی* ، کامبیز کامکاری ، بانو فدایی
دانشگاه علوم پرشکی تهران، تهران، ایران ، fereshtefadaee@gmail.com
چکیده:   (5338 مشاهده)
مقدمه: مشاوره تحصیلی تعامل بین مشاور و یک یا چند دانشجو است. هدف آن در واقع کمک به دانشجویان برای حل مشکلاتی که به عملکرد تحصیلی، اختلالات تفکر، درد و رنج عاطفی و یا مشکلات رفتاری دانشجویان مرتبط است می‌باشد.
روش کار: در این مطالعه توصیفی زمینه‌یابی یا پیمایشی است که در سال 1393 بر روی 120 نفر ازدانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد. ابزار گرد آوری داده‌ها پرسشنامه پژوهشگرساخته بود که شامل مشخصات دموگرافیک و پرسشنامه ارزیابی ابعاد نگرش دانشجویان در سه حیطه شناختی، رفتاری و عاطفی بود، که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت وسپس اطلاعات جمع اوری شده با استفاده ازنرم افزار SPSS نسخه 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در ضمن از توزیع فراوانی برای توصیف داده‌ها و از آزمون‌های مجذور کای و t مستقل برای بررسی تفاوت بین میانگین متغیرهاو همچنین، از روش لی‌هی به منظور اولویت‌بندی گویه‌ها استفاده شده است.
یافته‌ها: نتایج این مطالعه نشان داد که دیدگاه دانشجویان نسبت به حیطه‌های عاطفی، رفتاری وشناختی نگرش مثبتاست دبنابر این «نگرش» دانشجویان، نسبت به مراکز مشاوره تحصیلی مطلوب است (01/0 = α).
نتیجه گیری: نتایج مطالعه بیانگر نگرش مثبت دانشجویان نسبت به امر مشاوره بوده است، که در صورت فراهم بودن بستر مناسب می‌توان از این فرصت جهت پیشرفت دانشجویان در زمینه‌های مختلف استفاده نمود.


 
واژه‌های کلیدی: ابعاد نگرش، مشاوره تحصیلیِ، مراکز مشاوره تحصیلی
متن کامل [PDF 586 kb]   (1407 دریافت)    
نوع مطالعه: پیراپزشکی | موضوع مقاله: علوم رفتاری و روانی(روانشناسی، مددکاری و...)
دریافت: 1395/12/22 | پذیرش: 1396/5/8 | انتشار: 1396/5/8
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

tabari F, fadaee F, kamkari K. Investigating the Attitudes of Students towards Educational Counseling Centers. IJNR 2017; 12 (3) :36-43
URL: http://ijnr.ir/article-1-1919-fa.html

تباری فریبا، فدایی فرشته، کامکاری کامبیز، فدایی بانو. بررسی ابعاد نگرش دانشجویان به مراکز مشاوره تحصیلی. نشریه پژوهش پرستاری ایران. 1396; 12 (3) :36-43

URL: http://ijnr.ir/article-1-1919-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 12، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645