:: جلد 13، شماره 2 - ( خرداد و تیر 1397 ) ::
جلد 13 شماره 2 صفحات 90-92 برگشت به فهرست نسخه ها
هیات علمی بالینی، فرصتی چالش‌برانگیز در آموزش پرستاری: طرح یک دیدگاه
علی تاج آبادی، زهره ونکی، میرحسین آقایی، مصطفی روشن زاده
دانشجوی دکتری گروه پرستاری، دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران ، mroshanzadeh62@gmail.com
چکیده:   (980 مشاهده)
مقدمه: ارتقای آموزش بالینی پرستاری نیازمند اقدامی مؤثر در جهت کیفیت آن است. در این زمینه موضوع هیات علمی بالینی مطرح و قصد دارد چالش بین تئوری و بالین را مرتفع سازد. بررسی صورت گرفته در این زمینه حاکی از تاثیرات نامشخص این طرح در برطرف کردن چالش‌های پیش روی آموزش بالینی پرستاری است. حضور اساتید پرستاری به عنوان عضو هیئت علمی در نقش‌های رسمی محیط‌های بالینی از یک طرف سبب خواهد شد که محیط بالینی جهت آموزش با مشکلات کمتری روبرو باشند و از طرف دیگر ابهامات زیادی در زمینه شرح وظایف بالینی این افراد وجود دارد. لذا این مقاله قصد دارد ضمن بیان برخی از مشکلات آموزش بالینی موجود، فواید و نقاط ضعف موضوع هیات علمی بالینی را در قالب یک دیدگاه مورد بررسی قرار دهد.
 
واژه‌های کلیدی: هیات علمی بالینی، آموزش بالینی، آموزش پرستاری، شکاف آموزش نظری و عملی
متن کامل [PDF 171 kb]   (213 دریافت)    
نوع مطالعه: آموزش پرستاری | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۱/۱۵


XML   English Abstract   Print



جلد 13، شماره 2 - ( خرداد و تیر 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها