@ARTICLE{Bosak, author = {Mahmoodi kouhi, A and Bosak, S and Madmoli, Y and }, title = {The relationship between watching TV with emotional intelligence and mental health of high school students in Shushtar in 2014-15}, volume = {11}, number = {2}, abstract ={مقدمه: تحقیقات مختلف نشان داده تلویزیون بر رفتار و روان دانش آموزان تأثیر دارد بنابراین، این مطالعه با هدف تعیین رابطه تماشای تلویزیون با هوش هیجانی و سلامت روان انجام گرفت. روش: پژوهش پیش رو یک پژوهش، توصیفی و تحلیلی است که بر روی 241 نفر از دانش آموزان سال دوم دبیرستان شهرستان شوشتر در سال تحصیلی 94-1393 به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انجام گرفت. دانش آموزان در حضور پژوهشگران و با آموزش آنها اقدام به تکمیل پرسشنامه هوش هیجانی تراویس برادبری و جین گریوز و همین طور پرسشنامه سلامت روان و چک لیست دموگرافیک به روش خود اظهاری کردند. یافته ها توسط نرم افزار spss-16 و آزمون های آمار توصیفی، همبستگی پیرسون و تی مستقل مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: از 241 نفر آزمودنی تعداد 133 نفر مذکر و 108 نفر نیز مونث بودند. در رابطه با میزان تماشای تلویزیون در روز 5/51% آزمودنی ها کمتر از 2 ساعت، 4/39% بین 2 تا 4، و بقیه بیشتر از 4 ساعت در روز وقت خود را به تلویزیون اختصاص می دادند. بین سلامت روان و تماشای تلویزیون در مطالعه انجام شده همبستگی آماری معناداری گزارش نگردید (P>0/05) (r=0/026) در حالی که بین تماشای تلویزیون و هوش هیجانی همبستگی معنادار آماری بدست آمد (P=0.015) (r=-0/157). نتیجه گیری: نتایج نشان داد با افزایش زمان تماشای تلویزیون، هوش هیجانی پایین تری در این دانش آموزان بدست آمد. پیشنهاد می شود با توجه به تاثیر محتوای برنامه های تلویزیون بر رفتار، تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد. }, URL = {http://ijnr.ir/article-1-1711-fa.html}, eprint = {http://ijnr.ir/article-1-1711-fa.pdf}, journal = {Iranian Journal of Nursing Research}, doi = {}, year = {2016} }