TY - JOUR JF - IJNR JO - IJNR VL - 13 IS - 2 PY - 2018 Y1 - 2018/6/01 TI - Clinical Faculty Member, as a Challenging Opportunity in Nursing Education: Designing a Perspective TT - هیات علمی بالینی، فرصتی چالش‌برانگیز در آموزش پرستاری: طرح یک دیدگاه N2 - مقدمه: ارتقای آموزش بالینی پرستاری نیازمند اقدامی مؤثر در جهت کیفیت آن است. در این زمینه موضوع هیات علمی بالینی مطرح و قصد دارد چالش بین تئوری و بالین را مرتفع سازد. بررسی صورت گرفته در این زمینه حاکی از تاثیرات نامشخص این طرح در برطرف کردن چالش‌های پیش روی آموزش بالینی پرستاری است. حضور اساتید پرستاری به عنوان عضو هیئت علمی در نقش‌های رسمی محیط‌های بالینی از یک طرف سبب خواهد شد که محیط بالینی جهت آموزش با مشکلات کمتری روبرو باشند و از طرف دیگر ابهامات زیادی در زمینه شرح وظایف بالینی این افراد وجود دارد. لذا این مقاله قصد دارد ضمن بیان برخی از مشکلات آموزش بالینی موجود، فواید و نقاط ضعف موضوع هیات علمی بالینی را در قالب یک دیدگاه مورد بررسی قرار دهد. SP - 90 EP - 92 AU - Tajabadi, Ali AU - Vanaki, Zohreh AU - Aghaei, Mir Hossein AU - Roshanzadeh, Mostafa AD - Department of Nursing, Faculty of Medicine, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran KW - Clinical Faculty KW - Clinical Education KW - Nursing Education KW - Theoretical and Practical Training Gap UR - http://ijnr.ir/article-1-2067-fa.html ER -