[صفحه اصلی ]   [Archive]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
پست الکترونیک::
انجمن علمی پرستاری ایران::
مشاوران تحقیق کیفی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
:: نحوه ثبت نام
:: راهنمای نگارش
:: درباره نشریه
:: مجله پژوهش پرستاری
نمایه پرستاری
AWT IMAGE
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
روان پرستاری
AWT IMAGE
سامانه جامع رسانه ها
:: جلد 10، شماره 3 - ( پاییز 1394 ) ::
جلد 10 شماره 3 صفحات 70-61 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی مقایسه ای انگیزه شغلی کارکنان ستادی و عملیاتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 92
لیلا والی ، راحیل قربانی نیا* ، حسین شیرخانی ، فرزانه ذوالعلی
، r.ghorbani6790@gmail.com
چکیده:   (12514 مشاهده)
مقدمه: مدیران با شناخت و پیش بینی انگیزه ها و نیازهای واقعی کارکنان می توانند به ارضای نیازها و انگیزه های آنان پاسخ دهند. مطالعه حاضر به منظور مقایسه انگیزش شغلی کارکنان ستادی و عملیاتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام گرفت. روش: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- تحلیلی بود که در سال 1392 انجام شد. نمونه پژوهش کلیه کارکنان ستادی و عملیاتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مشتمل بر 150 نفر که به روش سرشماری انتخاب گردیدند، بود. ابزار تحقیق پرسشنامه ای روا و پایا با ضریب آلفای کرونباخ 92/0، مشتمل بر 31 سؤال (5حیطه عوامل روانی با 7 سؤال و حداکثر امتیاز 35، عوامل رفاهی با 6 سؤال و حداکثر امتیاز30، عوامل آموزشی با 8 سؤال و حداکثر امتیاز 40، عوامل مالی و عوامل اداری به ترتیب با 3 و حداکثر امتیاز 15و 2 سؤال با حدکثر امتیاز 10) که حداکثر نمره اکتسابی کل 155 بود. داده ها در سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از آزمون های nova ،t-test، مجذور کای، ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون پپرسون با استفاده از نرم افزار آماری SPSS 19 مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: در کارکنان ستادی میانگین عوامل روانی 07/20، رفاهی 63/16، آموزشی 33/25، مالی 34/6 و اداری 16/8 و در کارکنان عملیاتی میانگین عوامل روانی 34/20، رفاهی 55/16، آموزشی 33/25، مالی 51/6 و اداری 39/8 بودند. کارکنان در سطح متوسط انگیزش شغلی قرار داشتند. رابطه معنی داری بین انگیزش شغلی و خصوصیات جمعیت شناختی در کارکنان عملیاتی و ستادی وجود نداشت. نتیجه گیری: کارکنان ستادی و عملیاتی مورد مطالعه از اولویت های انگیزشی یکسانی برخوردار بودند. به نظر می رسد که بهتر است عوامل روانی، آموزشی و رفاهی جهت ایجاد رضایت مندی و انگیزش کارکنان و نهایتاً عملکرد بهترآنها در اولویت های مورد نظر مدیران قرار گیرند.
واژه‌های کلیدی: انگیزه شغلی، کارکنان ستادی، کارکنان عملیاتی، مرکز مدیریت حوادث و فوریتها، دانشگاه علوم پزشکی کرمان
متن کامل [PDF 477 kb]   (3628 دریافت)    
نوع مطالعه: روانپرستاری و پرستاری بهداشت روانی | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: 1394/6/28 | انتشار: 1394/6/24
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Vali L, Ghorbani Nia R, Shirkhani H, Zol Ala F. Comparison of the job motivation of staff worker with management emergency medical center’s operational staff, kerman university of medical Sciences -2013. IJNR 2015; 10 (3) :61-70
URL: http://ijnr.ir/article-1-1566-fa.html

والی لیلا، قربانی نیا راحیل، شیرخانی حسین، ذوالعلی فرزانه. بررسی مقایسه ای انگیزه شغلی کارکنان ستادی و عملیاتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال 92. نشریه پژوهش پرستاری ایران. 1394; 10 (3) :61-70

URL: http://ijnr.ir/article-1-1566-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 10، شماره 3 - ( پاییز 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645