[صفحه اصلی ]   [Archive]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
پست الکترونیک::
انجمن علمی پرستاری ایران::
مشاوران تحقیق کیفی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
:: نحوه ثبت نام
:: راهنمای نگارش
:: درباره نشریه
:: مجله پژوهش پرستاری
نمایه پرستاری
AWT IMAGE
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
روان پرستاری
AWT IMAGE
سامانه جامع رسانه ها
:: جلد 13، شماره 4 - ( مهر و آبان 1397 ) ::
جلد 13 شماره 4 صفحات 15-9 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه شیوه‌های فرزندپروری ادراک‌شده با خودتنظیمی تحصیلی دانش‌آموزان
حسن اسدزاده ، وحید مجدیان* ، آرمان آزادی ، معصومه بستامی ، علیرضا بستامی
دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران ، majdian5640@gmail.com
چکیده:   (3706 مشاهده)
مقدمه: درچند دهه اخیر، ایجاد و پرورش مهارت‌های یادگیری خودتنظیمی درجوانان به یکی ازاهداف آموزشی تبدیل شده است. بنابراین هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه ادراک ازشیوه های فرزندپروری ادراک شده باخودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان بود.
روش کار: پژوهش حاضر از نوع همبستگی و در زمره تحقیقات توصیفی می‌باشد. جامعه پژوهش را کلیه دانش آموزان دبیرستانی شهر مشهد تشکیل می‌دهند تعداد کل آزمودنی‌ها 217 نفر بود که از این تعداد 93 نفر دختر (43 درصد) و 124 نفر پسر (57 درصد) بودند. همچنین از تعداد کل آزمودنی‌ها 75 نفر (6/34 درصد) در مقطع اول دبیرستان، 72 نفر (2/33 درصد) در مقطع دوم دبیرستان و 70 نفر (3/32 درصد) در مقطع سوم دبیرستان مشغول به تحصیل بودند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک (جنس، سن، تحصیلات و ...) مقیاس ادراک شیوه‌های والدین POPS و پرسشنامه خودتنظیمی SRİ-S بودند.
یافته‌ها: نتایج نشان داد، به ترتیب میانگین و انحراف استاندارد متغیر درگیری مادر 08/8 ± 79/33، حمایت از خودمختاری مادر 08/8 ± 87/30، گرمی‌مادر 34/6 ± 32/30، همچنین درگیری‌پدر 34/6 ± 41/32، حمایت از خودمختاری پدر 21/7 ± 41/32، گرمی‌پدر 55/6 ± 16/30 است که نشان دهنده نرمال بودن توزیع داده‌ها است. میانگین و انحراف استاندارد متغیر خودتنظیمی 83/14 ± 58/96 است که نشان دهنده نرمال بودن توزیع داده‌ها است.
نتیجه گیری: براساس نتایج بدست آمده ازاین پژوهش شایسته است والدین راآگاه نمودو سبک‌های صحیح فرزندپروری رابه صورت جزوه، کارگاه آموزشی، جلسات خاص وغیره به آنهاآموزش داد.
 
واژه‌های کلیدی: شیوه‌های فرزند پروری ادراک شده، خود تنظیمی، دانش آموز
متن کامل [PDF 782 kb]   (1483 دریافت)    
نوع مطالعه: پیراپزشکی | موضوع مقاله: علوم رفتاری و روانی(روانشناسی، مددکاری و...)
دریافت: 1396/7/16 | پذیرش: 1396/10/9 | انتشار: 1397/7/23
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Assad Zadeh H, Majdian V, Azadi A, Bastami M, Bastami A. Examine the Relationship between Perceived Parenting Styles with Self-Regulation School Students. IJNR 2018; 13 (4) :9-15
URL: http://ijnr.ir/article-1-2034-fa.html

اسدزاده حسن، مجدیان وحید، آزادی آرمان، بستامی معصومه، بستامی علیرضا. بررسی رابطه شیوه‌های فرزندپروری ادراک‌شده با خودتنظیمی تحصیلی دانش‌آموزان. نشریه پژوهش پرستاری ایران. 1397; 13 (4) :9-15

URL: http://ijnr.ir/article-1-2034-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 13، شماره 4 - ( مهر و آبان 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4657