گروه پرستاری، دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران ، mroshanzadeh62@gmail.com
چکیده: (4988 مشاهده)
مقدمه: ارتقای آموزش بالینی پرستاری نیازمند اقدامی مؤثر در جهت کیفیت آن است. در این زمینه موضوع هیات علمی بالینی مطرح و قصد دارد چالش بین تئوری و بالین را مرتفع سازد. بررسی صورت گرفته در این زمینه حاکی از تاثیرات نامشخص این طرح در برطرف کردن چالشهای پیش روی آموزش بالینی پرستاری است. حضور اساتید پرستاری به عنوان عضو هیئت علمی در نقشهای رسمی محیطهای بالینی از یک طرف سبب خواهد شد که محیط بالینی جهت آموزش با مشکلات کمتری روبرو باشند و از طرف دیگر ابهامات زیادی در زمینه شرح وظایف بالینی این افراد وجود دارد. لذا این مقاله قصد دارد ضمن بیان برخی از مشکلات آموزش بالینی موجود، فواید و نقاط ضعف موضوع هیات علمی بالینی را در قالب یک دیدگاه مورد بررسی قرار دهد.
Tajabadi A, Vanaki Z, Aghaei M H, Roshanzadeh M. Clinical Faculty Member, as a Challenging Opportunity in Nursing Education: Designing a Perspective. IJNR 2018; 13 (2) :90-92 URL: http://ijnr.ir/article-1-2067-fa.html
تاج آبادی علی، ونکی زهره، آقایی میرحسین، روشن زاده مصطفی. هیات علمی بالینی، فرصتی چالشبرانگیز در آموزش پرستاری: طرح یک دیدگاه. نشریه پژوهش پرستاری ایران. 1397; 13 (2) :90-92