[صفحه اصلی ]   [Archive]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
پست الکترونیک::
انجمن علمی پرستاری ایران::
مشاوران تحقیق کیفی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
:: نحوه ثبت نام
:: راهنمای نگارش
:: درباره نشریه
:: مجله پژوهش پرستاری
نمایه پرستاری
AWT IMAGE
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
روان پرستاری
AWT IMAGE
سامانه جامع رسانه ها
:: جلد 13، شماره 2 - ( خرداد و تیر 1397 ) ::
جلد 13 شماره 2 صفحات 92-90 برگشت به فهرست نسخه ها
هیات علمی بالینی، فرصتی چالش‌برانگیز در آموزش پرستاری: طرح یک دیدگاه
علی تاج آبادی ، زهره ونکی ، میرحسین آقایی ، مصطفی روشن زاده*
گروه پرستاری، دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران ، mroshanzadeh62@gmail.com
چکیده:   (4988 مشاهده)
مقدمه: ارتقای آموزش بالینی پرستاری نیازمند اقدامی مؤثر در جهت کیفیت آن است. در این زمینه موضوع هیات علمی بالینی مطرح و قصد دارد چالش بین تئوری و بالین را مرتفع سازد. بررسی صورت گرفته در این زمینه حاکی از تاثیرات نامشخص این طرح در برطرف کردن چالش‌های پیش روی آموزش بالینی پرستاری است. حضور اساتید پرستاری به عنوان عضو هیئت علمی در نقش‌های رسمی محیط‌های بالینی از یک طرف سبب خواهد شد که محیط بالینی جهت آموزش با مشکلات کمتری روبرو باشند و از طرف دیگر ابهامات زیادی در زمینه شرح وظایف بالینی این افراد وجود دارد. لذا این مقاله قصد دارد ضمن بیان برخی از مشکلات آموزش بالینی موجود، فواید و نقاط ضعف موضوع هیات علمی بالینی را در قالب یک دیدگاه مورد بررسی قرار دهد.
 
واژه‌های کلیدی: هیات علمی بالینی، آموزش بالینی، آموزش پرستاری، شکاف آموزش نظری و عملی
متن کامل [PDF 171 kb]   (1724 دریافت)    
نوع مطالعه: آموزش پرستاری | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: 1396/10/10 | پذیرش: 1396/11/15 | انتشار: 1397/3/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tajabadi A, Vanaki Z, Aghaei M H, Roshanzadeh M. Clinical Faculty Member, as a Challenging Opportunity in Nursing Education: Designing a Perspective. IJNR 2018; 13 (2) :90-92
URL: http://ijnr.ir/article-1-2067-fa.html

تاج آبادی علی، ونکی زهره، آقایی میرحسین، روشن زاده مصطفی. هیات علمی بالینی، فرصتی چالش‌برانگیز در آموزش پرستاری: طرح یک دیدگاه. نشریه پژوهش پرستاری ایران. 1397; 13 (2) :90-92

URL: http://ijnr.ir/article-1-2067-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 13، شماره 2 - ( خرداد و تیر 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4660