[صفحه اصلی ]   [Archive]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
پست الکترونیک::
انجمن علمی پرستاری ایران::
مشاوران تحقیق کیفی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
:: نحوه ثبت نام
:: راهنمای نگارش
:: درباره نشریه
:: مجله پژوهش پرستاری
نمایه پرستاری
AWT IMAGE
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
روان پرستاری
AWT IMAGE
سامانه جامع رسانه ها
:: جلد 14، شماره 5 - ( آذر و دی 1398 ) ::
جلد 14 شماره 5 صفحات 72-66 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزشیابی میزان تحقق اهداف آموزش بالینی دانشجویان پرستاری با استفاده از الگوی ارزشیابی سیپ (CIPP)
زهره برزگری‌اسفدن* ، علی دشتگرد ، زهرا عبادی‌نژاد
کارشناس ارشد بهداشت محیط، دانشکده پرستاری و مامائی قائن، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران
چکیده:   (2482 مشاهده)
مقدمه: آموزش بالینی رکن اساسی و قلب آموزش پرستاری است. حرفه پرستاری، حرفه‌ای مبتنی بر عملکرد است. ارزشیابی تحقق اهداف آموزش بالینی از وظایف اصلی مربیان پرستاری است لذا هدف این مطالعه تعیین میزان دست یابی به اهداف آموزش بالینی در مهارت‌های پایه و بنیادین دانشجویان پرستاری با استفاده از الگوی سیپ است.
روش کار: این پژوهش بصورت توصیفی و تحلیلی بر روی 54 دانشجوی پرستاری دانشکده پرستاری و مامائی قائن در سال 1396 انجام شد. نمونه‌ها به صورت هدفمند و سرشماری در بخش اطفال انتخاب و بر اساس چک لیست‌های تهیه شده بر اساس سرفصل پرستاری بوسیله مشاهده ارزیاب مورد ارزشیابی قرار گرفتند. داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS18 تجزیه و تحلیل شدند.
یافته‌ها: نتایج یافته‌ها نشان داد که دانشجویان پرستاری در اجرای مهارت‌های پایه در سطوح مختلف از خیلی خوب تا ضعیف بودند مثلاً در مهارت‌های علائم حیاتی، رگ گیری در سطح خیلی خوب و در ساکشن کردن ضعیف (07/74%) بودند.
نتیجه‌گیری: دراین مطالعه دانشجویان پرستاری در بعضی از مهارت‌ها دچار نقص هستند و به دلیل اهمیت پرورش مهارت‌های پایه دانشجویان پرستاری پیشنهاد می‌گردد فرصت‌های یادگیری بیشتری برای دانشجویان مهیا تا نقاط ضعف برطرف گردد.
 
واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، مهارت پایه، الگوی ارزشیابی سیپ، آموزش بالینی، پرستاری
متن کامل [PDF 754 kb]   (2000 دریافت)    
نوع مطالعه: آموزش پرستاری | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: 1396/11/13 | انتشار: 1398/9/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Barzegari Esfeden Z, Dashtgard A, Ebadinejad Z. 3333333Evaluation of the Realization of Clinical Nursing Students' Learning Objectives Using CIPP Evaluation Model. IJNR 2019; 14 (5) :66-72
URL: http://ijnr.ir/article-1-2085-fa.html

برزگری‌اسفدن زهره، دشتگرد علی، عبادی‌نژاد زهرا. ارزشیابی میزان تحقق اهداف آموزش بالینی دانشجویان پرستاری با استفاده از الگوی ارزشیابی سیپ (CIPP). نشریه پژوهش پرستاری ایران. 1398; 14 (5) :66-72

URL: http://ijnr.ir/article-1-2085-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 14، شماره 5 - ( آذر و دی 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4660