[صفحه اصلی ]   [Archive]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
پست الکترونیک::
انجمن علمی پرستاری ایران::
مشاوران تحقیق کیفی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
:: نحوه ثبت نام
:: راهنمای نگارش
:: درباره نشریه
:: مجله پژوهش پرستاری
نمایه پرستاری
AWT IMAGE
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
روان پرستاری
AWT IMAGE
سامانه جامع رسانه ها
:: جلد 18، شماره 6 - ( بهمن و اسفند 1402 ) ::
جلد 18 شماره 6 صفحات 111-79 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین عوامل مرتبط با همکاری پرستاران در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری
فاطمه شعبان پور کلاگر ، زهره خوش گفتار* ، مریم رسولی
عضو هیئت علمی و معاون آموزشی دانشکده مجازی آموزش پزشکی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران ، bkhoshgoftar7@gmail.com
چکیده:   (391 مشاهده)

مقدمه : آموزش بالینی، رکن و قلب آموزش پرستاری محسوب شده و حضور فعال همکاران بالینی علاقمند و فعالیت آنها در امر آموزش، یکی از عوامل تسهیل کننده برای رسیدن به اهداف آموزشی به شمار می رود. مطالعه حاضر با هدف تبیین عوامل مرتبط با همکاری پرستاران در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری انجام گرفته است.
روش کار: در این پژوهش از روش کیفی تحلیل محتوای قراردادی استفاده شد. محیط پژوهش شامل بیمارستانهای آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران و مشارکت کنندگان اصلی مطالعه، پرستاران بالینی، اساتید بالینی پرستاری و دانشجویان کارشناسی پرستاری دارای معیارهای ورود به مطالعه بودند. که به  روش نمونه گیری هدفمند با در نظر گرفتن حداکثر تنوع  اتنخاب شدند. روش جمع آوری داده مصاحبه های چهره به چهره عمیق نیمه ساختارمند بود. وتحلیل داده­ها (با رویکرد قراردادی) براساس مدل گرانهایم و لاندمن ( ٢٠٠۴ ) انجام شد. اطمینان از صحّت و استحکام داده با استفاده از معیارهای لینکلن و گوبا انجام گرفت.
یافته ­ها : در رابطه با هدف پژوهش، 9 طبقه اصلی شامل: "محیط یادگیری بالینی غیرحرفه­ای"، "آموزش غیر اثربخش"، "همکاری پرستاران"، "همسویی متخصصین"، "مدیر پرستاری تلنگر زن هوشمند"، "سازماندهی، هدایت و نظارت مدیریت پرستاری"، "راهبردهای فعال"، "راهبردهای منفعلانه" و "موفقیت نسبی در کنترل مشکل" استخراج شد. که از آنها سه مضمون "محیط یادگیری بالینی غیر حرفه ای"، "آموزش غیر اثربخش"، "همکاری پرستاران" انتزاع گردید.
نتیجه ­گیری : .شناسایی عوامل تأثیرگذار بر مشارکت پرستاران در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری و پیامدھای حاصل از آن در شناسایی مشکلات موجود و ارائه راهکارهایی در جهت حل آنها کمک کننده خواهد بود.  
 
واژه‌های کلیدی: دانشجویان پرستاری، آموزش بالینی دانشجویان، موانع، تسهیل کننده ها، پرستاران بالینی
متن کامل [PDF 483 kb]   (142 دریافت)    
نوع مطالعه: مدیریت پرستاری | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: 1402/9/20 | پذیرش: 1402/10/19 | انتشار: 1402/11/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

shabanpourkolagar F, khoshgoftar Z, rasouli M. Explaining the factors related to the cooperation of nurses in the clinical education of nursing students from the perspective of stakeholders. IJNR 2024; 18 (6) :79-111
URL: http://ijnr.ir/article-1-2857-fa.html

شعبان پور کلاگر فاطمه، خوش گفتار زهره، رسولی مریم. تبیین عوامل مرتبط با همکاری پرستاران در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری. نشریه پژوهش پرستاری ایران. 1402; 18 (6) :79-111

URL: http://ijnr.ir/article-1-2857-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18، شماره 6 - ( بهمن و اسفند 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645